Iránytű 2014: a legjobb turisztikai kommunikációs megoldások

Iránytű 2014

A Turizmus Trend immár hagyományosan meghirdetett Iránytű versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat.

Április 7-én ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2014-es Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai.

 

Iránytű 2014

Az Iránytű 2014 kommunikációs versenyre utazási irodák, nonprofit szervezetek (Tourinform irodák, turisztikai hivatalok, TDM-szervezetek, egyesületek), szállodák, továbbá az általuk megbízott kreatív ügynökségek nevezhettek hat kategóriában: print, web, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és reklámkampányok. Idén  a webes megoldásokat kiegészítették alkalmazásokkal, közösségimédia-kampányokkal és mobilapplikációkkal is.

Az Iránytű 2014 versenyre közel 60 nevezés érkezett. A legtöbben, 21-en a print kategóriában neveztek. A web kategóriára 14 projekt nevezése érkezett.

A zsűri és a nagyközönség véleménye alapján végül összesen 31 oklevelet, illetve díjat osztottak ki a legjobbaknak. A shortlisteseken, a dobogósokon és a közönségdíjazottakon kívül egy különdíjat is átadtak az év leghatékonyabb kommunikációs kampányáért, valamint egy fődíjat az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

 

Iránytű 2014 szakmai zsűrije

A beadott munkákat szakmai zsűri is értékelte, a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak:

– Déri Szilvia, marketingigazgató, Tensi Holiday,

– Krémer Julianna, művészeti vezető, Professional Publishing Hungary,

– Körömi Csenge, senior grafikus, Professional Publishing Hungary,

– Lunczner Ádám, onlinemarketing-szakértő,

– Mráz Gergő, key account manager, Turizmus Trend,

– Szántó Zoltán, főszerkesztő, Turizmus Trend.

 

Iránytű 2014 eredményei: a legjobb kommunikációs megoldások a hazai turizmusban

 

1. A legjobb turisztikai kiadványok / PRINT KATEGÓRIA

A kategóriát idén két részre bontották a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében. Így utazási katalógusok és város/ területi marketing alkategóriában is osztottak díjat.

 

visitpecs

Visit Pécs Szellem / Tér / Kép díjnyertes kiadvány

VÁROS/TERÜLET MARKETING 1. HELYEZETT: • Visit Pécs Szellem/ Tér/Kép Pályázó: Irány Pécs Turisztikai Nonprofit Kft.

VÁROS/TERÜLET MARKETING 2. HELYEZETT: • II. Győri meséskönyvem – városfelfedezés játékos formában Pályázó: Győri Megyei Jogú Város Önkormányzata

VÁROS/TERÜLET MARKETING 3. HELYEZETT: • Irány az erdő! Pályázó: Mecsekerdő Zrt.

 

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 1. HELYEZETT: • Agra kommunikációs csomag Pályázó: Agra Kulturális Utazási Társaság

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 2. HELYEZETT: • Budavár Tours Kft. Utazási katalógus 2014 tavasz-nyár-ősz Pályázó: Budavár Tours

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 3. HELYEZETT: • Baggio katalógus Pályázó: Monogramma Kft.

 

SHORTLISTEN MARADT:

Lifestyle Hotel Mátra Superior Pályázó: Quaestio Kommunikációs Zrt.

ETO Park Hotel Business & Stadium Győr Pályázó: Quaestio Kommunikációs Zrt.

Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace: Best International Hotel Interior 2013-2014 pályázati anyag Pályázó: Mellow Mood Invest

Asztalra varázsolt vendégszeretet Pályázó: Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület

 

2. A legjobb online marketing megoldások / WEB KATEGÓRIA

hellovilag

Hello Világ utazási magazin Budavár Tours

 1. HELYEZETT: • Budavár Tours Hellovilag.hu új utazási magazin a Budavár Tours égisze alatt Pályázó: Budavár Tours Kft.

2. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.

2. HELYEZETT: • Megújult a Cityrama weboldala Pályázó: CRB Cityrama Kft.

3. HELYEZETT: • Agra kommunikációs csomag Pályázó: Agra Kulturális Utazási Társaság

 

A közönségszavazás alapján:

1. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.

2. HELYEZETT: • Az „Én Légitársaságom” díj Pályázó: Weco Online Kft. És Live Pr Kft.

3. HELYEZETT: • Family Wellness – Együtt pihen a család! Pályázó: Aquaworld Budapest

 

3. A legjobb turisztikai esemény marketing / ESEMÉNYMARKETING KATEGÓRIA

 

1. HELYEZETT: • Gyermek képviselőtestület Pályázó: Kaboom

2. HELYEZETT: • II. Aquaworld Ergométeres-és Medencés Sárkányhajó Kupa Pályázó: Aquaworld Budapest

3. HELYEZETT: • Az Év Szállása Verseny Pályázó: Szallas.hu Kft., kommunikációs partner: Sakkom Interaktív Kft.

 

 

4. A legjobb turisztikai hirdetések / HIRDETÉSEK KATEGÓRIA

 

1. HELYEZETT: • Harmónia testnek és léleknek Pályázó: Spirit Hotel Gyógyszálloda

2. HELYEZETT: • Lifestyle Hotel Mátra Superior Pályázó: Quaestio Kommunikációs Zrt.

3. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. – külföldi imázsfilm Pályázó: HG 360 Reklámügynökség

 

SHORTLISTEN MARADT:

„Mi már készülünk a nyárra!” Pályázó: Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.

Hungary NEXT koncepció országmárka Pályázó: Hungary Next országmárka-műhely

 

 

5. KOMMUNIKÁCIÓ AZ ELADÁS HELYÉN (POS) KATEGÓRIA

 

hellomiskolc

Hello Miskolc Tourinform Iroda

1. HELYEZETT: • Tourinform Miskolc – Miskolc Bolt – Miskolc kávézó- Információs iroda Miskolc szívében Pályázó: Midmar Nonprofit Kft.

2. HELYEZETT: • Nyíregyháza az Utazás 2013 nemzetközi idegenforgalmi kiállításon Pályázó: Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft.

6. A legjobb turisztikai reklámkampányok /  REKLÁMKAMPÁNYOK KATEGÓRIA

 

1. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. – külföldi imázskampány Pályázó: HG360 Reklámügynökség

2. HELYEZETT: • Termáljég Kúra Pályázó: Front Page Communications

3. HELYEZETT: • Ajándékozza a világot karácsonyra! Pályázó: KLM

 

Különdíj:  Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja

Tök jó Zalakaroson

Tök jó Zalakaroson

Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja különdíjat Mráz Gergő, a Turizmus Trend key account managere adta át a Tök jó Zalakaroson! – szezonnyitó programsorozatért a pályázó Zalakarosi Turisztikai Egyesület képviselőinek.

A szakmai zsűri azért tartotta fontosnak a díj kiosztását, mivel általánosan megfigyelhető volt, hogy a beadott pályázatok ritkán tartalmaztak eredményről, elérésről beszámoló részeket.

 

Fődíj: az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya

Végezetül kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya. A díj elnyerésében fontos szempont volt, hogy az adott cég ne csak egyféle médiafelülettel nevezzen, illetve számított a kreativitás, a kivitelezés és a hatékonyság is.

 

AZ ÉV TURISZTIKAI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYA DÍJ NYERTESE:

Az Agra kommunikációs csomag

Pályázó: Az Agra Kulturális Társaság

agra

Agra: a legjobb turisztikai kommunikációs kampány 2014 nyertese

 

A Turizmus Trend által szervezett Iránytű 2014 turisztikai kommunikációs verseny nyerteseinek munkái a turizmus szereplői számára irányt mutatnak. Jó gyakorlatukkal megmutatják, hogy az egyes kommunikációs eszközöket hogyan lehet hatékonyan használni a turizmus marketingben.

Leave a Comment.

14 − 10 =