A Turizmus Trend immár hagyományosan meghirdetett Iránytű versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat.
Április 7-én ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2014-es Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai.
Iránytű 2014
Az Iránytű 2014 kommunikációs versenyre utazási irodák, nonprofit szervezetek (Tourinform irodák, turisztikai hivatalok, TDM-szervezetek, egyesületek), szállodák, továbbá az általuk megbízott kreatív ügynökségek nevezhettek hat kategóriában: print, web, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és reklámkampányok. Idén a webes megoldásokat kiegészítették alkalmazásokkal, közösségimédia-kampányokkal és mobilapplikációkkal is.
Az Iránytű 2014 versenyre közel 60 nevezés érkezett. A legtöbben, 21-en a print kategóriában neveztek. A web kategóriára 14 projekt nevezése érkezett.
A zsűri és a nagyközönség véleménye alapján végül összesen 31 oklevelet, illetve díjat osztottak ki a legjobbaknak. A shortlisteseken, a dobogósokon és a közönségdíjazottakon kívül egy különdíjat is átadtak az év leghatékonyabb kommunikációs kampányáért, valamint egy fődíjat az év turisztikai kommunikációs kampányáért.
Iránytű 2014 szakmai zsűrije
A beadott munkákat szakmai zsűri is értékelte, a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak:
– Déri Szilvia, marketingigazgató, Tensi Holiday,
– Krémer Julianna, művészeti vezető, Professional Publishing Hungary,
– Körömi Csenge, senior grafikus, Professional Publishing Hungary,
– Lunczner Ádám, onlinemarketing-szakértő,
– Mráz Gergő, key account manager, Turizmus Trend,
– Szántó Zoltán, főszerkesztő, Turizmus Trend.
Iránytű 2014 eredményei: a legjobb kommunikációs megoldások a hazai turizmusban
1. A legjobb turisztikai kiadványok / PRINT KATEGÓRIA
A kategóriát idén két részre bontották a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében. Így utazási katalógusok és város/ területi marketing alkategóriában is osztottak díjat.
VÁROS/TERÜLET MARKETING 1. HELYEZETT: • Visit Pécs Szellem/ Tér/Kép Pályázó: Irány Pécs Turisztikai Nonprofit Kft.
VÁROS/TERÜLET MARKETING 2. HELYEZETT: • II. Győri meséskönyvem – városfelfedezés játékos formában Pályázó: Győri Megyei Jogú Város Önkormányzata
VÁROS/TERÜLET MARKETING 3. HELYEZETT: • Irány az erdő! Pályázó: Mecsekerdő Zrt.
UTAZÁSI KATALÓGUSOK 1. HELYEZETT: • Agra kommunikációs csomag Pályázó: Agra Kulturális Utazási Társaság
UTAZÁSI KATALÓGUSOK 2. HELYEZETT: • Budavár Tours Kft. Utazási katalógus 2014 tavasz-nyár-ősz Pályázó: Budavár Tours
UTAZÁSI KATALÓGUSOK 3. HELYEZETT: • Baggio katalógus Pályázó: Monogramma Kft.
SHORTLISTEN MARADT:
Lifestyle Hotel Mátra Superior Pályázó: Quaestio Kommunikációs Zrt.
ETO Park Hotel Business & Stadium Győr Pályázó: Quaestio Kommunikációs Zrt.
Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace: Best International Hotel Interior 2013-2014 pályázati anyag Pályázó: Mellow Mood Invest
Asztalra varázsolt vendégszeretet Pályázó: Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület
2. A legjobb online marketing megoldások / WEB KATEGÓRIA
1. HELYEZETT: • Budavár Tours Hellovilag.hu új utazási magazin a Budavár Tours égisze alatt Pályázó: Budavár Tours Kft.
2. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.
2. HELYEZETT: • Megújult a Cityrama weboldala Pályázó: CRB Cityrama Kft.
3. HELYEZETT: • Agra kommunikációs csomag Pályázó: Agra Kulturális Utazási Társaság
A közönségszavazás alapján:
1. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.
2. HELYEZETT: • Az „Én Légitársaságom” díj Pályázó: Weco Online Kft. És Live Pr Kft.
3. HELYEZETT: • Family Wellness – Együtt pihen a család! Pályázó: Aquaworld Budapest
3. A legjobb turisztikai esemény marketing / ESEMÉNYMARKETING KATEGÓRIA
1. HELYEZETT: • Gyermek képviselőtestület Pályázó: Kaboom
2. HELYEZETT: • II. Aquaworld Ergométeres-és Medencés Sárkányhajó Kupa Pályázó: Aquaworld Budapest
3. HELYEZETT: • Az Év Szállása Verseny Pályázó: Szallas.hu Kft., kommunikációs partner: Sakkom Interaktív Kft.
4. A legjobb turisztikai hirdetések / HIRDETÉSEK KATEGÓRIA
1. HELYEZETT: • Harmónia testnek és léleknek Pályázó: Spirit Hotel Gyógyszálloda
2. HELYEZETT: • Lifestyle Hotel Mátra Superior Pályázó: Quaestio Kommunikációs Zrt.
3. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. – külföldi imázsfilm Pályázó: HG 360 Reklámügynökség
SHORTLISTEN MARADT:
„Mi már készülünk a nyárra!” Pályázó: Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.
Hungary NEXT koncepció országmárka Pályázó: Hungary Next országmárka-műhely
5. KOMMUNIKÁCIÓ AZ ELADÁS HELYÉN (POS) KATEGÓRIA
1. HELYEZETT: • Tourinform Miskolc – Miskolc Bolt – Miskolc kávézó- Információs iroda Miskolc szívében Pályázó: Midmar Nonprofit Kft.
2. HELYEZETT: • Nyíregyháza az Utazás 2013 nemzetközi idegenforgalmi kiállításon Pályázó: Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft.
6. A legjobb turisztikai reklámkampányok / REKLÁMKAMPÁNYOK KATEGÓRIA
1. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. – külföldi imázskampány Pályázó: HG360 Reklámügynökség
2. HELYEZETT: • Termáljég Kúra Pályázó: Front Page Communications
3. HELYEZETT: • Ajándékozza a világot karácsonyra! Pályázó: KLM
Különdíj: Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja
Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja különdíjat Mráz Gergő, a Turizmus Trend key account managere adta át a Tök jó Zalakaroson! – szezonnyitó programsorozatért a pályázó Zalakarosi Turisztikai Egyesület képviselőinek.
A szakmai zsűri azért tartotta fontosnak a díj kiosztását, mivel általánosan megfigyelhető volt, hogy a beadott pályázatok ritkán tartalmaztak eredményről, elérésről beszámoló részeket.
Fődíj: az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya
Végezetül kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya. A díj elnyerésében fontos szempont volt, hogy az adott cég ne csak egyféle médiafelülettel nevezzen, illetve számított a kreativitás, a kivitelezés és a hatékonyság is.
AZ ÉV TURISZTIKAI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYA DÍJ NYERTESE:
Az Agra kommunikációs csomag
Pályázó: Az Agra Kulturális Társaság
A Turizmus Trend által szervezett Iránytű 2014 turisztikai kommunikációs verseny nyerteseinek munkái a turizmus szereplői számára irányt mutatnak. Jó gyakorlatukkal megmutatják, hogy az egyes kommunikációs eszközöket hogyan lehet hatékonyan használni a turizmus marketingben.